OMActivities Etkinlik Takvimi

Etkinliklerinizi gönderin - Yukarıdaki Takvime ekleyelim !

21 Aralık 2011 Çarşamba

Yemek eğitimi ve mutfak kursu hakkındaki sorularımızı Kitchen Studio sahibi Selin Drin cevapladı


Bize kısaca kendini tanıtır mısın?


Bilgi Üniversitesi Uluslararası ilişkiler 2005 mezunuyum. Bitirdikten sonra iç mimari ilgimi çektiği için Pera Güzel Sanatlar'da iç mimari eğitimi aldım. İç mimari alanında bir sene kadar çalıştım. Daha sonra 2006 yazında İtalya'ya gittim. Geri döndüğümde tekrar çalışmaya başladım. Çalışırken Bilgi Universite'sinde Tasarım Kültür Yönetimi Master programını okumaya başladım. Bu arada Bilgi Üniversitesi tanıtım bölümünde çalışmaya başladım. Bu arada Santral kampüsü açılıyordu. Okulda 15 kişilik bir ekiple organizasyon, mekan kiralama catering işlerini yürütüyordum. Bu arada Mutfak Sanatları Akademisi'ne gitmeye karar verdim.

8 aylık eğitim üzerine Ulus Sunset'te 3 aylık staj yaptım. Stajımı yaparken Bilgi üniversitesi'nden ayrıldım. Mutfak Sanatları Akademisi'nden mezun olduktan sonra restaurant açaçak kadar maddi durumum olmadığı için kendi evimi Kitchen Studio'ya çevirip Ocak 2009'da Kitchen Studio'yu açtım.



Kendi evimi Kitchen Studio'ya çevirdim dediniz. Bu fikir nereden çıktı?


Bu fikir parasızlıktan çıktı. Aslında ben restaurant sahibi olmak istiyordum ama mekan bulmam ve kiralamam gerekiyordu. Kiralar çok pahalı olduğu için ve beni de kimse tanımadığından sponsor bulma ihtimalim de yoktu. Bende kendi evimi Ocak 2009 mutfak atölyesine çevirdim. İç mimari eğitimi almam da evimi 10 kişilik mutfağa çevirmem için işe yaramış oldu. Mutfak atölyesini kurduğum dönemde etrafta pasta kursu, çikolata kursu yapanlar vardı. O zamanlar çikolata meraklısı çoktu. Ama benim gibi evini 10 kişilik mutfağa çeviren olduğunu sanmıyorum.



Evinizi atölyeye çevirme fikriniz çok değişik, peki insanlar sizi nasıl buldular?

Tabi ilk gelenler genellikle etrafımdaki arkadaşlarım oldu. Zaten içeri girdiklerinde kendi oturduğum evi mutfağa çevirdiğimi görüp oldukça etkileniyorlardı.

Ayrıca hepberaber yaptığımız yemekleri oturup ev ortamında kendimize ait bir mekanda yememiz çok hoşlarına gidiyordu.

İlk başlarda yemek yapmaktan daha çok organizasyon yapmaya başladık. Selin'e gidelim orada kendi arkadaş grubumuzla partimizi yapalım nasıl olsa arkamızı Selin toplar fikri çok hoşlarına gitti.


Hedefiniz restaurant açmak iken maddi olanaksızlıklar yüzünden daha farklı bir yola geçmişsiniz?


Aslında restaurant hedefinden sapmamıştım. Kitchen Studio sayesinde Selin Drin ismini duyurmaya başlayacaktım. İleride açacağım restaurantın sahibi kim sorusuna bir nevi cevap hazırlıyordum.

İstediğim şey aslında bilinebilir olmaktı. Dolayısı ile Kitchen Studio'nun herşeyi ile ben ilgilendim. Ders verme işini kendim yaptım, alışverini ben yaptım, temizliğini, telefonlarına cevap vermesine kadar hepsine ben koşturdum. Tek bir hedef vardı. İleride kendime ait restaurantımın olması. Hedefime de ulaştığımızı düşünüyorum.



Kitchen Studio sayesinde kaç kişiye ulaşmışsınızdır?

Valla ilk senenin sonunda kurumsal firmalarla çalışmaya başlamıştık. Bir kişi geldiği zaman Kitchen Studio'yu görünce çok hoşlanıyordu. Ortamın sıcaklığı, küçük olması, aktivitenin farklılığı, benim deliliğim vs. sonucunda kendi şirketi için böyle bir aktivite yapılabilir mi diye sorgulamaya başlıyordu.


Mutfak aktivitesi hem kapalı mekanda yapılması hem de farklı olması nedeni ile şirketlerin de ilgisini çekmeye başlamıştı. Genel müdür ile muhasebe çalışanının aynı mekanda yemek yapması enteresan bir aktivite aslına bakarsanız.

Tabi bu aktiviteler sadece kurumsallarda kalmadı. Çocuklara da aktiviteler yaptık. Kısacası ilk arkadaş çevresi ile başlayan eğitimlerimiz daha sonra kurumsallara daha sonra da kurumsalda çalışan annelerin çocuklarına kadar genişledi. Bu yüzden tam olarak kaç kişiye ulaşmışımdır bilemiyorum ama oldukça fazla diyebilirim.


Kitchen Studio'da eğitimler nasıl oluyor?

Bizimle birlikte bir çok yemek atölyesi açıldı. Bazı oteller, house cafeler, culinary institude gibi işletmeler profesyonel aşcı eğitimi verirken özel ilgisi olan kişilere de bizim yaptığımız gibi yemek eğitimleri vermeye başladılar.

Aslında yemek konusunun insanların ilgisini çekmeye başlamasının en büyük nedenlerinden biri televizyondaki yemekteyiz programıdır. Ayrıca televizyonda şef yarışmaları da başladı.
Bu sayede yemek yapmanın sadece hanımlara ait bir hobi olmadığını insanlarımız keşfetmiş oldular.

Kitchen Studio'ya gelenleri de bu bağlamda 2 kategoriye ayırabiliriz.

Birinci grup : İş yaşamlarındaki monoton hayatından kurtulmak, sosyalleşmek ve eğlenmek için gelenler İkinci grup: Yemek yapmayı isteyen, kendilerini bu konuda geliştirmek isteyenler.

Ben şahsen ikinci gruptaki öğrencileri seviyorum. Onların bana sordukları sorularla beni zorlamaları ile aynı zamanda kendimi de geliştirmiş oluyorum. Ve onlara verdiğim öneriler ile yemek konusunda bilgilerini arttırdıklarında ve kendilerini geliştiklerinde bunu görüp büyük keyif alıyorum. Örneğin kendini geliştirmek için gelen gruplara et pişirme teknikleri, deniz ürünleri mutfağı gibi özel eğitim sınıfları ekledik.. Bu sınıflara hobinin üzerinde meraklı bir üst sınıf diyebiliriz.


Peki Kitchen Studio'da eğitim süreleri nedir?

Dersimizin konusuna göre:

Mesela, dünya yemekleri ise bir başlangıç, bir ana yemek, bir de tatlı
yani 3 farklı tat öğretip hep beraber birlikte uyguluyoruz. Dersler ortalama olarak 3 saat sürüyor. Her yaptığımızı daha sonra burada beraber yiyoruz. Ama dersimiz pasta çikolata cheesecake olduğu zaman onların yapılışı daha uzun sürdüğü için 2 ürün çıkartıyoruz.
Eğitim saatlerimiz: Haftasonları gündüz 12-15 hafta arasında da 19-22 arası.
Ama tabi ki telefonla arayıp özel saatler için istekler oluyor.

Peki eğitime gelenlerin yaş aralığı nedir Selin hanım?

3-4 yaşındaki çocuklara ocak ve keskin aletler kullanmadan verdiğimiz eğitimleri de sayarsak, 3 yaşından 60 yaşına kadar erkek-kadın geniş bir müşteri potansiyelimiz var.


Bu kadar geniş yelpazede müşterileriniz var. İnsanlar Kitchen Studio'yu nasıl buluyorlar?

Bir dönem kampanya sitelerine katıldık. Kendileri için kupon alanlar olduğu gibi arkadaşlarına hediye kupon alanlar da oldu. Bu sayede 60 yaşında oğlunun aldığı kuponla bize gelen öğrencim de oldu. Hatta kendi yaptığı cupcake 'leri getirip, gel bakalım senin yaptıkların mı güzel benimkisi mi güzel? dedikleri bile oldu. :)




Bu kuponlarla gelenler tek başına mı geliyorlardı? Yoksa tüm sınıf birbirini tanıyor mu?

Tek başına gelenler olduğu gibi tüm sınıf beraber gelen gruplar da oluyordu. Tek başına gelip daha sonra sınıftan birbirleri ile arkadaşlık kuranlar, kısacası çöpçatanlık yaptığımız eğitimler de oldu. Bu arada eşim hiç yemek yapamıyor, size göndersem ona yardım eder misiniz diye telefon edenler de olmadı değil..


Peki neden Kitchen Studio'yu kapatma kararı aldınız?

Aslında kapatmadık. Kitchen Studio sadece yer değiştirdi. Ben 2011 yılında artık yetemediğime karar verdim. Müşteriler beni tanımaya başlamış Kitchen Studio bilinir olmuştu ama mekan 10 kişilik olduğundan dolayı küçük kalmaya başlamıştı. Ya eleman almalıydım, ya mekanı büyütmeliyim ya da restaurant açmak için atölyeyi kapatmalıydım.


Ben de çılgınca bir karar vererek bu 3 yolu birleştirmeye karar verdim. Böylece hem restaurant hayalim gerçek olacaktı hem Kitchen Studio markası daha büyük bir mekana kavuşacaktı hem de daha fazla eleman çalıştırarak işi büyütme şansım olacaktı. Bunları düşünerek Kitchen Studio'yu Bağdat Caddesi'ne taşımak üzere 15 Haziran 2011 'de kapattık.

Şu anda Kitchen Studio 3Beş7 Restaurant'ın içinde daha büyük bir alana sahip. Daha büyük organizasyonlara ev sahipliği yapabiliyor. Çalışma saatleri eskisi gibi sadece akşamları değil. Artık yerimiz Kalamış'ta bir apartman dairesinde değil Bağdat Caddesi üzerinde.
Kısacası Kitchen Studio markamız daha da büyüyerek devam etmekte...


Son olarak aklında kalan Kitchen Studio ile ilgili bizle paylaşmak isteyeceğin farklı bir anı var mı?


Hmmm. Evet mesela evlenme teklifi yapıldı bir eğitimde.

Bana bir gün telefonda : Yemek eğitiminiz için kupon aldık ama dersi sadece 6 kişi alabilir miyiz? Ben kız arkadaşıma evlenme teklif etmek istiyorum o yüzden sadece kendi arkadaşlarımın olduğu bir eğitim yapabilir miyiz diyen bir öğrencim olmuştu.
Bende nasıl yani? Yemek dersinde mi evlenme teklif edeceksin? Neden makarna dersinde evlenme teklifi? dediğimi hatırlıyorum. :)
Cevap olarak : Kız arkadaşım benden evlenme teklifini hiç beklemiyor ben de çok doğal, normal bir aktivite içinde bunu yaparsam çok şaşıracağını düşünüyorum demişti...

Aynen istediği gibi (deli deliyi çekermiş) kendi arkadaşları ile birlikte eğitimi yaptık. Kaynayan makarna suyunun içine de istediği gibi tek taş yüzüğü attık. Kız arkadaşı kaynayan suyun içinden süzgeçle tek taş yüzüğü çıkarttığı anı görmenizi isterdim. Gerçekten şaşırmıştı.
Garip değil mi? Bence oldukça garip. Daha sonra düğünlerine beni de davet ettiler..



Gerçekten değişikmiş. OMActivities olarak bize zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederiz. Selin Drin ve Kitchen Studio'ya 3Beş7 Restaurant'ında da başarılar diliyoruz. Son olarak söylemek istediğiniz bir şeyler var mı ?



OMActivities ile Kalamış'taki Kitchen Studio'da bir doğum günü organizasyonunda tanışmıştık. :) Sizin kadar deli olduğuma ikna etmiştim sizi.. İyi ki ikna edebilmişim ki şu anda yeni mekanımızda sizinle röportaj yapıyorum. Şaka bir yana röportaj için çok teşekkür ederim bu arada okuyucular bizimle ilgili daha fazla bilgiyi web sitemizden güncel olarak alabilirler. Hangi derslerimiz ne zaman web sitemizden öğrenebilir fiyatları hakkında da bilgi sahibi olabilirler. Aklıma gelmişken bunu da söyleyeyim istedim. Teşekkürler.

Selin Drin ve Özgehan Omağ -2011



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...