OMActivities Etkinlik Takvimi

Etkinliklerinizi gönderin - Yukarıdaki Takvime ekleyelim !

27 Eylül 2012 Perşembe

Geocaching.com sitesinde kutunuzun listelenmesi ve sorumluluk


Bildiğiniz gibi Geocaching ile ilgili elimden geldiğince bilgi vermeye çalışıyorum. Geçenlerde başıma gelen bir deneyimi sizinle paylaşmak istedim. 

Türkiye'de kutuların azlığından bahsediyoruz ve oyunu olabildiğince cevremize tanıtmaya çalışıyoruz. Geçen gün (isim vermeyeceğim) bir türk oyuncunun sakladığı kutuyu bulmaya çalıştım. Şans mı dersiniz beceriksizlik mi bilemiyorum ama kutuyu bulamadım. Bu normal bir durum. Her gittiğinizde saklanılan kutuları bulacaksınız diye bir durum söz konusu değil. 


Fakat kutuyu saklayana bu konuda bir yazı yazdığım halde o yazıya cevap verilmemesi konusu biraz garibime gitti. Ben oyunu oynamayı seven biriyim tamam, ama sakladığınız kutuyu bulmak için o noktaya giderek zamanımı harcıyorum. Hadi diyelim o bölgeden geçiyordum, özel olarak sadece kutu için oraya gitmedim ama o koordinatın olduğu noktada en azından 30 dakika arama yaptım zaman harcadım. Daha sonra da bulamadığımı belki kutunun kaybolmuş olabileceğine dair bir mesaj attım. Ama sahibinden küçücük bir cevap bile alamadım.

Şimdi ben bunları neden yazıyorum diye sorarsanız nedeni aslında çok basit. Eğer bu oyunu oynayacaksanız ve kutu saklayacaksanız, sorumluluğunuz kutuyu bıraktığınız  anda bitmiyor! Aslında o kutu orada durduğu sürece yani geocaching.com sitesinde listeye girdiği andan itibaren sizin sorumluluğunuzda. Çünkü bu oyunda hakem veya kontrol eden başka birileri yok. Bu oyunda kontrol oyuncularda. Siz eğer kutuyu koyduktan sonra hiç yorum yapmaz ya da yapılan yorumlara cevap vermezseniz o zaman o kutunun orada olup olmaması çok da önemli değildir bana göre.

Umarım anlatmaya çalıştığımı kelimelere dökebilmişimdir. Sizlerden ricam: kutuları sakladıktan sonra da  ilgilenmeye devam etmenizdir. Sakladığınız kutulara yapılan yorumlardan kutunun son fiziksel durumu zaten anlaşılır.

Örneğin: Logbook dolmuş ismimizi yazacak yer kalmadı diyenler olabilir. Veya kutu su geçirmiş içindeki her şey ıslaktı diyebiliyorlar. Bulamadım, sanırım kutu yerinde yok denilebilir. Bu yorumlar sonucunda kutunun bakıma ihtiyacı olduğunu çok rahat çıkartabilirsiniz. Hatta bazen direk olarak size mesaj atıp kişisel olarak soru soranlar da olabilir. Özellikle de bu mesajlara cevap verin lütfen.  Sonuç olarak bu oyun az da olsa oyuncularla iletişiminizi de gerektiriyor

Uzun lafın özü: 
Kutu saklama işlemine devam, ama lütfen kutularınızı sorumsuz ve başı boş bırakmayınız. Eğer ilgilenemediğinizi düşünüyorsanız o kutuyu geçici olarak kapatabilirsiniz. Böyle durumlarda kutunun üzerine geoecahing.com sitesi listelemelerinde kırmızı bir çizgi çekerler. Ama kutu siz kullanıma  açıncaya kadar halen listede kalır ve oyuncular tarafından üstü çizili olarak geocaching.com listesinde görünür..

Tamamen silmeye karar verirseniz kutunuz listeden kaldırılır ve kimse o kutuyu bir daha bulamaz.

iyi avlanmalar ;)


Daha fazla bilgi için 

2 yorum:

  1. Yol üstünde Eskişehir'e bir kutu sakladım, ,inşallah uzun ömürlü olur. Çünkü gidip kontrol etme şansım yok :( En azından kutu yok olursa bir an önce siteden kaldırmam gerektiğini öğrenmiş oldum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında sakladıgınız kutuları uzun süre yerinde kalabilecek gibi düşünerek saklamalısınız.
      o yüzden kutu saklamak maharet ister ;) kolay değildir..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...