OMActivities Etkinlik Takvimi

Etkinliklerinizi gönderin - Yukarıdaki Takvime ekleyelim !

11 Ocak 2013 Cuma

Blog Hocam Serdar Kara kimdir?


OMActivities Röportaj - Blog yazmak zor mu kolay mı? Blogger olmak için ne yapalım? 

Blog yazmak istiyorsunuz ve nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz. Sizin için biraz araştırdım ve Blog yazarlarının ve benim severek takip ettiğim BLOG HOCAM blogunun sahibi Serdar KARA ile küçük bir söyleşi yaptım. 


Aynı liseden mezun olduğumuzdan mıdır nedir bilmiyorum Serdar'a kanım kaynadı.  Bakalım sizler de Serdar'ı sevecek ve blogunu takip edecek misiniz? :) 





- İlk olarak kısaca okuyucularımıza kendinizi tanıtır mısınız?

Merhaba, ismim Serdar. 1 Ocak 1984 İstanbul doğumluyum. ODTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliğini mezunu olmama rağmen sadece 1 yıl mesleğimi yaptım. Şuan  ağabeyimle birlikte kurduğumuz fuar organizasyonları yapan şirketimizde yöneticilik yapıyorum.  Nişanlıyım, kısmet olursa Mayıs 2013'te evlenmek gibi bir düşüncemiz var.

- Boyunuz kilonuz kaçtır, yaptığınız sporlar izlediğiniz tv programları nedir? 

Boyum 1.82, kilom 80-85 arası değişir :) Üniversite yıllarımda aktif olarak futbol, basketbol, voleybol, tenis gibi bir çok spor dalıyla uğraşıyordum ama yoğun iş temposunda spora vakit ayıramadığımı üzülerek söylemek istiyorum. Televizyonda en çok izlediğim şey yarışmalar. Özellikle Bloomberg HT kanalındaki "Kelime Oyunu" isimli yarışmanın fanatiğiyim. Bir gün katılmayı çok istiyorum :)


- En sevdiğiniz 3 yönünüz en sevmediğiniz 3 yönünüz nedir?  Neden böyle düşünüyorsunuz ? 

Zor soru... En sevdiğim yönüm aileme olan düşkünlüğüm diyebilirim. Bunun dışında  merhametli ve yardım sever biriyim. Bu yönlerimi seviyorum. En sevmediğim yönlerimin başında herhalde inatçılık gelir :) İnatçı biriyim. Biraz da maymun iştahlılık var :)  Sevmediğim diğer yönüm ise geceleri  yemek yemeden uyuyamıyorum :)

- Etrafınızda arkadaşlarınız aileniz sizin hoca olduğunuzu biliyorlar mı? :) Blog hocam karakteri hayatınızda ne kadar var? 

Aslında Blog Hocam ismi okuyucu tarafından yanlış algılandı. Hoca olan ben değilim, blogun kendisi. Amacım blogcuların fayadlanabileceği rehber niteliğinde bir blog oluşturmaktı. Bu yüzden ismine Blog Hocam koymuştum. Ancak Blog Hocam sanki benim ismim veya rumuzum gibi algılandı :)

Blog yazdığımdan yakın çevremin haberi var. Ancak blog yazarlığı konusuna hiç ilgi duymadıkları için merak edip okumuyorular, okuduklarında da bir şey anlamadıklarını söylüyorlar :)

- Bir gününüz nasıl geçiyor? Bunun ne kadar süresini blog'unuza ayırıyorsunuz? Bir blogger sizce ne kadar süresini bloguna harcamalıdır? 

Günün büyük bölümünü çoğu kişi gibi ofiste çalışarak geçiriyorum. Yalnız yaşadığım için akşam eve gittiğim evin ufak tefek işlerini görüyorum.  Sonrasında bilgisayar başında veya televizyon karşısındayım.

Bir bloggerın bloguna ayıracağı vakit kişinin mesleği, medeni durumu ve hayat şartlarına bağlı. Ancak bir blog oluşturduysanız ve blogunuzun bir yerlere gelmesini istiyorsanız ona ilgi göstermek zorundasınız. Ben her gün  yaklaşık 4-5 saatimi bloguma harcıyorum. İleride yayınlamak üzere yazılar yazıyor, gelen mailleri cevaplıyor, sosyal medya hesaplarımı kontrol ediyorum.Günde ortalama 40-50 mail alıyorum. Elimden geldiğince hepsini cevaplamaya alışıyorum. Doğal olarak her gün en az 1 saatimi maillere ve mesajlara ayırıyorum.

- Nerede oturuyorsunuz? Nerede çalışıyorsunuz? Mesela İşinizle ilgili blog yazmayı düşündünüz mü?  Neden? 

İstanbul'un Beylikdüzü semtinde oturuyorum. İş yerim de burada. Ailemin evi işime çok uzak olduğu bu semtte bir ev tutarak yalnız yaşamaya başladım. Tüm çabalarıma rağmen bahçeli müstakil bir evde oturan ailemi yüksek binaların olduğu Beylikdüzü'ne getirmeye ikna edemedim. 

Üniversite'de Metalurji Ve Malzeme Mühendisliği ile ilgili blog yazma denemelerim olmuştu. Çok eğlenceli ve faydalıydı. Öğrenci arkadaşlara kesinlikle tavsiye ediyorum. Yazarken mesleki anlamda çok şey öğreniyor insan. Ancak şimdi çok farklı bir sektörde bambaşka bir işle uğraştığım  için meslekten uzak kaldım. Bu konuda yazmak çok sıcak gelmiyor bana. Amacım kişisel bir blog oluşturarak deneyimlerimi, gözlemlerimi, düşündüklerimi, hissettiklerimi yazmak. Dijital ortamda bana ait ama insanlarla açık bir not defterim olmasını istiyorum. 

- Neden blog hocam fikrini seçtiniz? Başka bloglarınız var mı? Varsa neler yoksa neden yok? 

Üniversitede başladığım blog yazma alışkanlığım MBA için gittiğim Sydney'de farklı bir boyut kazandı. Burada small business kavramıyla tanıştım ve blog yazarak pazarlama yapıldığını, para kazanıldığını öğrendim. Türkiye'ye dönüp çalışma hayatına başladım ama içimdeki blog yazma sevgisi beni yazmam konusunda zorluyordu. Ne yazsam diye düşünürken blog yazarlığı hakkında yazmanın eğlenceli olacağı fikri oluştu. Böylece hiç bir plan program yapmadan, bir kaç dakika içinde Blog Hocam'a karar verdim ve oluşturdum.Henüz başka blogum yok ama dediğim gibi kişisel bir blogum olmasını istiyorum. 

- Blog hocam fikrinden ne bekliyordunuz şu ana kadar blog hocam size  neler kazandırdı?  

Blog Hocam'ı sadece keyif almak, insanlara yardımcı olmak ve kendimi geliştirebilmek amacıyla oluşturmuştum. Gelir elde etmek gibi bir niyetim yoktu. Geriye dönüp baktığımda yüzlerce insanın hayır duası, sıcak teşekkürü ve sadık bir okuyucu kitlesi kazandığımı görüyorum. Samimiyetim inanlara geçtiğini görmek, onlarla iletişim kurmak beni fazlasıyla tatmin etti.  Kısaca Blog Hocam amacına ulaştı diyebilirim.

- Blogdan para kazanan var mıdır? Varsa bu konuyu biraz açabilir misiniz? Ortalama olarak ne kadar kazanabilirler? 

Günümüzde dijital pazarlama diye bir gerçek var. Bloglar da dijital pazarlamanın en önemli ayaklarından biri. Bu ortamda vasat bloglar bile az da olsa bir miktar para kazanabilir. İşin bir de şu boyutu var. İnsanlr blog yazarak kendilerini, yeteneklerini, bilgilerini pazarlayabilirler. Kendimden bir kaç örnek vermek istiyorum. Blog Hocam'ın içeriğini tamamen kendim ürettiğim için farkında olmadan kendimi pazarladığımı farkettim. Türkiye'nin en önemli SEO ve SEM ajanslarından biri kendileriyle çalışmamı teklif etti. Aynı şekilde iş teklif eden bir kaç dijital pazarlama ve PR ajansları da oldu. Gelen reklam ve sponsorluk tekliflerinden hiç bahsetmiyorum bile. Diyeceğim şu ki eğer blogunuzu ciddiye alır ve insanları etkileyecek içerikler üretirseniz yeni kariyer fırsatları bile yakalayabilrsiniz.

- Hangi blogları takip ediyorsunuz? Diğer blogları takibe ne kadar süre ayırıyorsunuz? Bu sürenin bir ortalaması var mıdır olmalı mıdır? 

Blogları takip etmek için Google Reader kullanıyorum ve abonesi olduğum yerli yabancı yüzlerce blog var. Her gün mutlaka Google Reader'ı kontrol ederim. Okuyacağım yazıları işaretleyerek ayırırım ve uygun bir vaktimde okurum. Blog yazmak kadar okumayı da çok seviyorum. Özellikle dijital pazarlama ve kişisel gelişim konularındaki bloglar ile tarz ve ton sahibi kişisel blogları çok takip ederim.

- Türkiye'de ve dünyada blog yazarları arasında fark var mı?   Varsa nedir? 

Türkiye'de ve yurt dışındaki blog yazarları arasındaki fark ülkeler arasındaki şartların farklılığından kaynaklanıyor. Örneğin yurt dışında freelance sistemi çok yaygın. Evinde freelance çalışarak içerik üreten ve blog yazarak pazarlama yapan insanlar var. Tek geçim kaynakları bu ve rahatlıkla ailelerini geçindiriyorlar.  Bizim ülkemizde blog yazarlığı hobi ve heves seviyesinde. Ancak bunun nedeni az önce de söylediğim gibi ülkenin şartları.

- Blog yazma dışında hobiniz var mı? Nedir? 

En büyük hobim balık tutmak. Hayatta en keyif aldığım şey diyebilirim. Çocukluğumdan beri olta balıkçılığı yapıyorum. Onun dışında kitap okumak  ve elektronik aletlerin içini açıp kurcalamak diyebilirim.


- Aslında Blogunuzda belirtiyorsunuz ama Blog yazarlarına ya da blog yazmaya başlayacak olanlara önerileriniz...

Öncelikli önerim kendi içeriklerini üretmeleri olacak. Blog yazarları mutlaka kendi içeriklerini kendileri yazmalı. Yazılarını kendilerine has bir dil, ton ve tarzda yazmalılar.  Blog yazmaya yeni başlayanlar için sihirli kelime "sabır"dır.  İlk zamanlar yazdıklarını kendilerinden başkasının okumadığı hissine kapılabilirler. Önemli olan sabredip yazmaya devam etmek ve blog dünyasında aktif olmaktır. Diğer bloglara yorum yazara, onlara link vererek, sosyal medyayı etkin bir biçimde kullanarak görünür olmaya çalışmalılar. 


- Blog hocamla yaşadığın en enteresan anın nedir? 

Blog Hocam'la ilgili yaşadığım en ilginç olay şu oldu, Türkiye'de özel bir üniversitenin hakla ilişkiler bölümü hocalarından biri bana mail göndererek yazılarımı çok beğendiğini ve Blog Hocam'ı öğrencilerine tavsiye edeceğini söylemişti. Hatta düzenledikleri düzenledikleri dijital pr zirvsinde sosyal medya etiği konusunda konuşmacı olmamı istemişlerdi. Ama programlarımız uymadığı için katılamamıştım. Bu olay beni hem şaşırtmış hem de gururlandırmıştı.

Zaman ayırdığın ve verdiğin içten cevaplar için çok teşekkürler Serdar...
Başarıların devamını dilerim...

Blog Hocam ile ilgili Linkler:


Blog Hocam istatistikler:  (2013 - Ocak)

Günlük ortalama ziyaretçi 500 kişi
1000 RSS abonesi
800'ün üzerinde google friend connect izleyicisi
Toplam 343 adet yazı
4471 adet yorum
722 Facebook Fan
459 Twitter Takipçi


Serdar'ın cevapları okudunuz. Serdar hakkında şimdi ne düşünüyorsunuz? :)

Bu arada yaptığımız diğer röportajlara da göz atmayı unutmayın.
  



36 yorum:

  1. blog hocamı yakından tanımamızı sağladığınız için teşekkürler .güzel bir röpörtaj olmuş.blog hocamdan çok şey öğrendim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok hızlısın başak.. tebrik ederim
      Evet aynı şekilde bende Serdar'dan bir sürü şey öğrendim.. Umarım benim yazdığım blog'dan da bir sürü bilgi öğrenenler çıkar..

      :)

      Sil
  2. Bloghocamı ve haliyle Serdar abiyi uzun zamandır takip ediyorum. Gerçekten röportajda da bahsettiği gibi son derece yardım sever birisi. Sorularımı hiç yanıtsız bırakmadı sağ olsun. Oldukça samimi bir röportaj olmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten sanal olarak blogger'lar arasında tanınıyordu. Bu söyleşi sayesinde biraz daha tanıma şansı yakaladık ;)

      Sil
  3. Benim de çok severek takip ettiğim bir blog kendisi. Röportaj çok güzel olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Blog Hocam'ı severek takip ediyor ve neredeyse her içeriğinde yeni şeyler öğreniyorum.

    Blog Hocam'a hayat veren kişiyi tanımak adına çok güzel bir röportaj olmuş, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. konu blog hocam olunca daha fazla yorum geldi.. Demek ki yorum yazılmamasının nedeni konuyla alakalı olabiliyor? Ya da yazı dili de olabilir. Ama okuyanların yorum göndermesi güzel.. Teşekkürler yorum gönderenlere...

    YanıtlaSil
  6. Sık sık faydalandığım bir blogger kendisi gerçekten blog hocam oldu:) tşkler röportaj için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serdar'a teşekkürün gidecektir ;)

      Bu arada Geocaching yazın süper olmuş..

      Sil
  7. Blog Hocam blogunu okuyarak pek çok şey öğrendim. Çok kaliteli ve öğretici bilgiler barındırıyor. Serdar Bey'le bir iki kez mail yoluyla iletişime geçmiştim. Ropörtajı okumak çok güzel oldu. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Blog yazanlar okuyor genelde diger blog yazilarini.. Simdi yorumlara bakinca tekrar fark ettim bunu :))

    YanıtlaSil
  9. blogger ile ilgili kurs veriyor.bravo

    YanıtlaSil
  10. Güzel söyleşi olmuş. Tebrikler. Severek takip ettiğim Blog Hocam'ı daha iyi tanımak güzel oldu.

    YanıtlaSil
  11. Her ikinizi de tebrik ediyorum. Çok güzel bir söyleşi olmuş. Serdar gerçekten de takip edilesi bir insan...

    YanıtlaSil
  12. Yazınız için teşekkür ederim Blog Hocam ı devamlı takip ediyorum ve yazılarını eğlenerek okuyorum. Blogum hakkında yorumlarınızı beklerim teşekkür ederim. http://yazaristan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  13. Severek takip ettiğim blogların başında geliyor blog hocam. Serdar Kara'yı tanımak güzel oldu.

    YanıtlaSil
  14. serdar abi bana da çok yardımcı oldu Sağol hocam (:

    YanıtlaSil
  15. Çok teşekkürler. Aklıma takılan soruların da cevaplarını böylece almış oldum. Yeni tanıdım ama iyiki de tanımışım. Size de Serdar Beye de çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Blog hocam ile google'de rastgele karşılaştım. Fakat İlk bakışta profesyonel ve işini severek yaptığı farketmemek mümkün değil. Başarılarının devamını dilerim SERDAR KARA

    YanıtlaSil
  17. Açıkcası söyleşinin konuğu popüler olunca sonuç da güzel oluyor...
    Ama ne olursa olsun teşekkürleriniz için teşekkürler..

    Blog için yapılabilecek en güzel şey takip edilmesidir. Sonuçta okuyucu demek verilen emeğin karşılığını görmek demek.. ;)

    YanıtlaSil
  18. sorularıma anında cevap aldım içeriği gayet özgün ve güzel blog hocamı seviyoruz röportaj da gayet iyi olmuş.

    YanıtlaSil
  19. ben de blog dünyasına yeni adım atmış biri olarak ve teknik anlamda yetersiz olduğumdan dolayı blog hocam'ı keşfedenlerdenim.anlatımları çok güzel ve net.Daha keşfetmemiş kişiler için yararlı bir söyleşi olmuş.teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blog hakkında sormak istedğin bir sürü soruya blog hocam cevap veriyor, eğer blogunda sorularına cevap bulamadıysan mail de atabilirsin

      Sil
  20. İnsanın başarılarının karşılığını alması gerçekten çok güzel bir şey ben tebrik ediyorum serdar beyi ve başarılarının devamını diliyorum umarım benim bloğumda bir gün böyle olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blog yaşayan bir organizma gibi.. zaman ayırman gerekiyor.. ama zaman verirsen iyi olacagına eminim...

      Sil
  21. Blog yazarlığına yeni başladım. Serdar Beyin yazılarından yararlandım. Kendisine teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  22. çok şey öğrendiğimiz vaktini değerli işlere harcayan biri kişilik verdiğiiniz tüm bilgiler yardımlar için çok teşşekür ederim.saygılar

    YanıtlaSil
  23. güzel röportaj olmuş tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  24. Serdar beyin bir cok blogda oldugu gibi benim blogumdada emegi buyuk..
    Www.grilady.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  25. Çok güzel bir röportaj olmuş ve şunu söylemeliyim ki gerçekten de yardım sever bir insandır.

    YanıtlaSil
  26. ben de bloger olmak istiyorum.araştırma yaparken sizinle de karşılaştım.iyi ki karşılaşmışım.yazdıklarınız çok faydalı oldu.teşekkürler

    YanıtlaSil
  27. Güzel bir söyleşi olmuş tebrik ederim...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...