OMActivities Etkinlik Takvimi

Etkinliklerinizi gönderin - Yukarıdaki Takvime ekleyelim !

29 Mart 2013 Cuma

Travel Bug Haritasi ve TB Sahip olma Sorumlulukları


Bu haritada gördüğünüz rota benim sahip olduğum bir Travel Bug'ın (TB) izlediği yolu gösteriyor. İstanbul'dan 18-Nisan-2010 tarihinde ilk durağı 'Istanbul City Walls kutusundan yola başladı. Aslında orada kutuya koymamıştım, şans eseri karşılaştığım bir geocacher'a direk olarak TB'yi vermiştim. 2010 Nisan'dan beri yollarda olan TB şu anda 94. durağında yeni bir yolculuğa çıkmak için bekliyor. Toplam kat ettiği yol: 41.462km 

Daha önceki yazımda (TB nedir?) bana ait 21 adet TB olduğundan bahsetmiştim. Bu TB'lerden hepsi farklı zamanlarda yolculuklarına başladılar.

Şimdi bazıları yolculuklarına devam ediyor bazıları ise ne yazık ki kayboldu. :( 
TB sahibi iseniz en büyük keyif, geocaching.com sitesindeki trackable sayfalarından TB'nizin ne kadar km yol aldığını izlemektir.
Ama kaybolunca da oldukça üzülüyorsunuz.

Başka kişilere ait TB'leri bulduğunuzda sahipleri için ne kadar önemli değeri olduğunu lütfen unutmayın! 

Eğer bulduğunuz geocaching kutusundan TB çıkarsa, yapmanız gerekenler:

- TB'nin üzerindeki kodu geocaching.com sitesine kayıt edin. (Bu sayede TB sahibini haberdar etmiş olursunuz)

- TB'nin kendisine ait sayfasından, sahibinin yazdığı TB amacını öğrenin. Eğer yapmanızı talep ettikleri bir şey varsa yapmaya çalışın. (Fotoğraf çekmek, log defterini imzalamak vs)

- En kısa zamanda güvenli bir kutu bularak, TB'nin yoluna devam etmesi için o kutuya TB 'yi koyup kayıt edin. 


Ayrıca isterseniz TB sahibine  mesaj da gönderebiliyorsunuz. Ama zorunlu değildir.


Bu arada geocacher'ların yaptığı başka bir taktik de (bende yapıyorum) bir adet TB'yi her zaman yanlarında bulundurmaları ve bu TB'yi gittikleri buldukları kutuları ziyaret ettirip hangi kutuları bulduklarını kayıt altında tutmaktır. Bu sayede geocaching geçmişini harita üzerinden de görme şansı yakalayabiliyorsunuz. Ben unutmadığım zamanlarda yanımda taşıdığım geocoin'i bu şekilde kayıt etmeye çalışıyorum. İşte benim geocoin'im ve şu ana kadar benle birlikte yaptığı mesafe:  33543.8km

Evet yanlış duymadınız benimle birlikte neredeyse 34.000 km yapmış bu GeoCoin.

İşte benim Geocoin'in benimle yaptığı yolculuğun haritası :)



İşte sizde bir geocoin veya TB sahibi olmak isterseniz. Yapmanız gereken bir tane satın almak ve o aldığınız TB'nin aktivasyon kodunu geocaching.com sitesine kaydetmek. Daha sonra dilediğiniz gibi

a) geocaching kutularından birine koyup başka geocacherlar'ın alıp başka kutulara koymasını beklemek ve haritadan takip edebilir

b) veya ikinci seçenek yanınızda taşıyıp her gittiğiniz ve bulduğunuz kutuyu ziyaret ettirip haritada izlediğiniz rotayı takip edebilirsiniz.

Ben şu ana kadar geocaching.com sitesine  21 adet TB-Geocoin kaydetmişim. Bunlardan 2 tanesi bizimle birlikte yanımızda dolaşıyor. Biri bana ait,  biri eşimin :)

Diğer 19 tanesinden 3'ü kayıp olarak rapor edilmiş durumda. 8 taneside 2011 senesinden beridir hic kayıt altna girmemiş. Yüksek ihtimal kaybolmuş olabilirler.

Geocaching oyununda TB ve geocoin sahibi olmak oyunun farklı bir heyecanı. Eğer  TB veya geocoin satın almak isterseniz elimde daha önceden aldığım ama aktive etmediğim ürünleri alabilirsiniz... ;)

Aşağıdaki fotoğraflarda elimde olan geocaching malzemelerini yanyana dizmeye çalıştım :p





Bu arada ilk defa gittigidiyor sitesinde bir ürün kaydı yaptım.  Belki  nakit ödemem kredi kartı ile ödeme yapmak istiyorum dersiniz diye, 7 gün için gittigidiyor.com üzerinde Travel Bug ürün satış sayfası açtım. Bu sayede kredi kartı ile ödeme yapabiliyor hatta isterseniz taksitlendirme bile yapabiliyormuşsunuz :)  (Ama unutmayın sadece 7 gün için)  Gittigidiyor konusunda oldukça yeniyim. 

Geocaching veya TB'lerle ilgili sorularınız varsa buyrun  tık tık  Gittigidiyor hakkında soru sormak istiyorsanız lütfen gittigidiyor.com sitesi ile iletişime girin :P

Son olarak: 
Travel Bug geocaching oyununun farklı bir eğlencesi. Travel bug sahibi olmadan, izlediği yolu takip etmeden ne demek istediğimi tam olarak anlayamayacağınızı tahmin ediyorum. Bu nedenle geocaching ile ilgileniyorsanız en kısa sürede bir TB sahibi olmanızı öneririm.

iyi avlanmalar...

Geocaching hakkında daha fazla bilgi için 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...